SKOLER OG DAGTILBUD

Igennem næsten ti år har jeg arbejdet med dagtilbud, skoler og dagbehandling. Jeg har derfor stor erfaring med en lang række forskellige problemstillinger og emner. Min rådgivning er praksisnær, og tager udgangspunkt i de vilkår og ressourcer I råder over, og formidles i et letforståeligt sprog.

Et forløb i skoler og dagtilbud kan have mange forskellige former og formål. Jeg har erfaring med både oplæg, supervision, undervisning og forløb med fokus på et enkelt barn eller en børnegruppe.

Jeg er uddannet vejleder i ICDP (International Child/Caregiver Development Program). ICDP er et teori- og evidensbaseret program, der sigter mod at øge kvaliteten af samspil mellem børn og voksne. På baggrund af observationer og eventuelt videomateriale kan jeg yde supervision og opkvalificering af den pædagogiske tilgang og understøtte de altafgørende mødeøjeblikke og udviklende samspil mellem voksne og børn.

Jeg er også certificeret i COS-P, som er et program baseret på tilknytningsteori. Med metoderne fra COS-P kan vi sammen blive klogere på børnenes tilknytningsadfærd, og hvordan de voksne bedst muligt imødekommer balancen imellem at skabe tryghed og udvikling.

Jeg arbejder ud fra en lang række forskellige metoder, herunder Samarbejdsbaseret Problemløsning, Mentalisering i skoler/dagtilbud, Neuroaffektiv pædagogik og har stor viden om særlige tiltag i forbindelse med forskellige diagnoser og behov.

Inden jeg startede på uddannelsen til psykolog læste jeg på lærerseminariet, og jeg har altid haft en stor interesse i udviklingen og undervisningen af børn. Jeg har stor erfaring med at skabe positive og inkluderende læringsmiløer for børn med en lang række udfordringer og diagnoser, i aldrene 0-18 år.

Kontakt mig for en uforpligtende snak om hvordan jeg kan hjælpe netop jer.